.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کروبي: همواره از همه دفاع مي‌کنم

دبيركل حزب اعتماد ملي با بيان اين‌كه " نکاتي بايد از هر دو طرف رعايت شود" تاكيد كرد: هم مسوولان و حاکمان بايد رعايت حال دانشجويان را بکنند و هم دانشجويان انتقادهاي خود را در چارچوب درست نگه دارند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي کروبي ظهر روز يكشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد شيراز با بيان اين‌كه " اين روزها متاسفانه گرفتار يک قضيه شده‌ايم که آن بازداشت دانشجويان است" افزود: تاکنون همه تلاش خود را براي آزادي آنان انجام داده و هميشه براي آزادي آنان تلاش کرده‌ام. متاسفانه بين اين دانشجويان فرزندان شهدايي هستند که براي آزادي خرمشهر تلاش مي‌کردند.

وي در بخشي از سخنانش آزادي خرمشهر را ضربه مهلکي به دشمنان و بيانگر نتيجه حضور و حماسه مردم دانست و خاطرنشان كرد: اصل انتخابات نيز بر همين پايه بنا شده است. اميدواريم در 22 خرداد امسال شاهد حضور پرشور و حماسه‌اي ديگر باشيم تا يک روز تاريخي ديگر نيز به تاريخ خرداد اضافه کنيم؛ چراكه همان‌گونه که امام فرمودند اين روزها براي مردم يوم‌الله است.

وي در پاسخ به سوالي درباره سرنوشت لايحه وضعيت مطبوعات در زمان رياستش بر مجلس ششم يادآور شد: زماني که اين لايحه به مجلس ششم آمد تازه در آغاز مجلس قرار داشتيم و فصل اين‌که ما به لايحه‌اي رسيدگي کنيم فرا نرسيده بود و اين‌که به کار پايان داديم به دليل ضعف خود ما بود که نتوانستيم لايحه را به درستي بررسي کنيم و وقتي دستور برسد طبيعي است که هرکس و هر هيات رييسه‌اي باشد به آن عمل مي‌کند و من نيز به نظر هيات رييسه عمل کردم.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: از دانشجويان درخواست مي‌کنم در اين مدت هرچه مي‌توانند به ظرفيت خود بيافزايند و همه کمک کنند تا در انتخابات پيروز شويم. تحمل کنند تا مخالفان هم حرف بزنند؛ زيراکه انتخابات متعلق به همه است.

وي در بخشي از سخنانش اظهار كرد: از دکتر سروش صميمانه به دليل حمايت از من تشکر مي‌کنم و اين را مي‌گويم که تغييري نکرده‌ام و همان راهي که از سال 42 وارد آن شده‌ام، در حال ادامه دادنش هستم و همواره از همه دفاع مي‌کنم.

در پايان دانشجوياني که با رنگ سبز در سالن سخنراني حضور داشتند، شعار موسوي، کروبي، اصلاحات پيروز است را سر داده و شال سبز را به گردن مهدي کروبي انداختند.

غلامحسين کرباسچي رييس ستاد انتخاباتي كروبي نيز در اين نشست در پاسخ به سوالي مبني بر كناره‌گيري كروبي به نفع موسوي با بيان اين‌كه "در اين انتخابات وضعيت ويژه‌اي داريم و آن خطاهاي موجود است که انتقادهاي فراوان از جناح‌هاي مختلف به دنبال داشته است" ادامه داد: آقاي کروبي خودشان کسي بودند که در سال 76 براي دعوت از آقاي موسوي به نزد ايشان رفت و همچنين در سال 84 نيز از آقاي موسوي دعوت کردند که اگر آقاي موسوي در سال 84 اعلام حضور کرده بود، وضعيت کشور اين‌گونه نبود. اگر بحثي براي حضور در انتخابات وجود داشت، آقاي کروبي قبل از هرکس اعلام حضور کرد و همه مي‌دانستند که ايشان در صحنه است.

وي ادامه داد: همه ما آقاي موسوي را دوست داريم و آقاي کروبي هم در زمان غربت بسيار از آقاي موسوي حمايت مي‌کردند. امروز ما بايد فکر کنيم که اين مديري که قرار است به روي کار بيايد، بايد چه کاري را انجام بدهد و برنامه‌هاي او را بررسي کنيم و نمي‌توانيم احساسي تصميم بگيريم.

وي افزود: 30 سال از دموکراسي در کشور مي‌گذرد و امروز زمان آن فرا رسيده تا به برنامه‌ها بازگرديم و ديگر جايي براي برخورد احساسي با سرنوشت باقي نمانده است. شرايط امروز مي‌طلبد تا عاقلانه‌تر با مسائل برخورد و شرايط تغيير را ايجاد کنيم.

رييس ستاد انتخاباتي كروبي در پاسخ به شعار دانشجويان مبني بر اين‌که " موسوي، کروبي، اصلاحات پيروز است" گفت: اصلاحات با اين زنده است که ما به دنبال آزادي‌هاي فرهنگي و آزادي در همه جامعه هستيم و آقاي موسوي و کروبي در يک نقطه مشترکند و آن اين است که وضعيت کنوني خوب نيست و بايد تغيير کند.

وي در پاسخ به سوالي درباره حمايت سروش از کروبي گفت: کسان زيادي در اردوگاه‌هاي تبليغاتي و انتخاباتي هستند و وقتي که امام راحل مي‌گويد همه بايد در انتخابات شرکت کنند و انتخابات متعلق به مردم است، ما نمي‌توانيم به خاطر حضور يک يا چند نفر در اردوگاهي که ما با نظر آنان مخالفيم، با حضور مردم در انتخابات مخالفت کنيم.اگر نظر شما اين است که حمايت‌هاي افراد، نزديکي شخصيت‌ها به يکديگر است برخي بايد اين پاسخ را بدهند که کساني را اطراف خود دارند كه يا دروغگو از آب درآمدند، يا مردم اسرائيل را دوست ايران مي‌دانند و آيا با اين‌ها همفکر و هم عقيده هستند؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.